Simpele, transparente prijzen

Voordelige retourtarieven
Retourportaal in eigen brand
Retourverwerking in NL
Retour ophalen NL
Retourverwerking Europa
Retour ophalen Europa
Printerloze retouropties
Retour dashboard
Directe consument retourbetaling
On-screen klantenservice (Whatsapp, Messenger)
Persoonlijke Accountmanager
7 dagen per week support
Retourscan (Consult over het verminderen van retouren)

Light

$20/month

All limited links
Own analytics platform
Chat support
Optimize hashtags
Optimize hashtags
Optimize hashtags
Account Manager
Account Manager
Account Manager
Account Manager
Account Manager
Account Manager
Account Manager

Pro

$100/month

All limited links
Own analytics platform
Chat support
Optimize hashtags
Account Manager
Satisfaction guaranteed
Satisfaction guaranteed
Satisfaction guaranteed
Satisfaction guaranteed
Satisfaction guaranteed
Account Manager
Account Manager
Account Manager

Enterprise

$200/month

All limited links
Own analytics platform
Chat support
Optimize hashtags
Account Manager
Number of articles
Satisfaction guaranteed
Satisfaction guaranteed
Satisfaction guaranteed
Satisfaction guaranteed
Satisfaction guaranteed
Satisfaction guaranteed
Satisfaction guaranteed

Vaak gestelde vragen

Over een retour

Hoe meld ik mijn retour aan?

Returnista heeft twee verschillende platformen. Je kan bij de desbetreffende webshop zien van welk platform jouw webshop gebruikt maakt. Volta Returns of Returnista.

Aanmelden via returnista

  1. Ga via de webshop naar het Returnista portal. Hier kom je (meestal) door de te gaan naar naam van de webshop.returnista.nl
  2. Kies voor ophalen* of wegbrengen
  3. Kies voor de hoeveelheid pakketten die je wilt retourneren
  4. Kies de koerier van jouw voorkeur
  5. Vul jouw gegevens in en ga verder naar betalen

*wanneer je kiest voor ophalen wordt er voor het betalen nog gevraagd naar de gewenste datum en het gewenste tijdvak

Aanmelden via Volta:

  1. Ga via de webshop naar het Returnista portal. Hier kom je (meestal) door de te gaan naar naam van de webshop.voltareturns.com
  2. Log in met het e-mailadres waarmee jij je originele bestelling ook hebt geplaatst en het bijbehorende ordernummer
  3. Kies de producten die je wilt retourneren en de reden hiervoor
  4. Kies voor ophalen of wegbrengen en de koerier naar voorkeur
  5. Ga verder naar betalen


Het pakket is niet opgehaald, wat moet ik nu doen?

Wat vervelend dat het pakket niet opgehaald is! Helaas gebeurt dit wel is. We helpen je graag aan een nieuwe afspraak. Je kan hiervoor contact opnemen met support@returnista.nl 

Daarnaast vragen wij jou zelf ook altijd even kritisch te kijken: kan de koerier het adres makkelijk vinden? Doet de deurbel het? Dat maakt het ophalen van jouw pakket namelijk een stuk makkelijker!

Ik heb gekozen voor een ophaalafspraak, wat gebeurd er nu?

Je ontvangt een bevestiging per mail van de gemaakte afspraak. 

In deze email worden de afgesproken datum en tijd nogmaals herhaald en het adres waar het pakket opgehaald zal worden. Mocht er toch iets gebeuren waardoor de afspraak je niet meer uitkomt kan je dit zelf wijzigen via de link in de bevestiging. Mocht dit niet lukken kan je natuurlijk ook altijd even contact opnemen met support@returnista.nl om jouw afspraak te wijzigen! Kijk ook altijd even goed in je spambox of de bevestiging niet toevallig daar terecht is gekomen.

Waar kan ik de status van mijn retourzending inzien?

Wanneer jij jouw pakket aflevert bij het drop-off punt zal je altijd een afleverbewijs ontvangen. Dit werkt hetzelfde wanneer de koerier langskomt om jouw pakket meenemen. Het afleverbewijs laat zien waar het pakket naar toe gaat en bevat een Track and Trace code. Voor DHL zendingen beginnen deze met JVGL, voor UPS beginnen deze met 1Z. 


Door de Track and Trace code in te voeren op de website van de koerier kan je jouw zending volgen.


voor DHL:  https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/volg-je-pakket?lc=nl-NL

voor UPS: https://www.ups.com/track?loc=en_US&requester=ST/ 


Heb je geen afleverbewijs gekregen en dus geen Track en Trace code? Neem dan contact op met support.

Ik heb mijn pakket weer terug thuis ontvangen, wat moet ik nu doen?

Oei! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Jouw pakket is waarschijnlijk terug gekomen omdat er nog oude labels op het pakket zaten. Graag vragen wij jou alle labels van je pakket te verwijderen of onleesbaar te maken. Daarnaast kan je contact opnemen met support om kosteloos een nieuwe ophaal afspraak of retourlabel te ontvangen.

Heb je een webshop en wil je meer informatie over onze zakelijke tarieven ontvangen?

Bedankt! We sturen je meer informatie toe per mail.
Oops! Something went wrong while submitting the form.