Retourfrustratie omzetten in klantloyaliteit

Retourfrustratie omzetten in klantloyaliteit
Jonas van de Poel
Door
Jonas van de Poel
Content Writer
Geplaatst op
January 13, 2022
The Returnista Post
Krijg praktische tips van eCommerce experts en kom alles te weten over de nieuwe retourwereld
Ontvang 'm ook

E-commerce is de afgelopen jaren hard gegroeid, zo ook in de retourpercentages van webshops. Deze stijging in het aantal retouren gaat op zijn beurt gepaard met aardig wat frustratie. Maar wat gaat er nou eigenlijk mis in het retourproces, en hoe kun jij dat verbeteren? 

Olivier Muller, mede-oprichter van retourplatform Returnista, sprak hierover in het webinar voor de e-commerce fashionbranche van Buckaroo. Onderwerpen die Olivier in dit webinar behandelt zijn het creëren van een frictieloos retourproces, hoe het retourproces een vergeten verkoopkanaal is, en hoe je met de software van Returnista omzet behoudt terwijl je de klanttevredenheid verhoogt.

Verder kaart hij aan hoe essentieel het verzamelen van data is om bij te kunnen sturen in het verkoopproces. Wat e-commerce giganten als CoolBlue en Zalando met elkaar gemeen hebben - het écht goed begrijpen van hun klanten - en hoe je deze data kunt gebruiken voor het verbeteren van je propositie.

Tenslotte vertelt Olivier hoe je dit alles om kunt zetten in klantloyaliteit. Een goed idee voor elke serieuze e-commerce speler. Het is immers vele malen goedkoper een bestaande klant te behouden dan een nieuwe klant aan te trekken.

Het hele verhaal horen? Bekijk hier het webinar van Buckaroo:

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig bij het optimaliseren van je retourproces? Wij helpen je graag.

Retouren zijn met de software van Returnista niet langer een pijnpunt. Verhoog de klanttevredenheid en verlaag je kosten met de hulp van een mooie retourportaal en een compleet data-dashboard. Wil je net als Decathlon, Loavies en Asos meer waarde halen uit je retourproces? Vraag dan meteen een demo aan op onze website.

Meer tips om je retour te verlagen en omzet te verhogen

December 1, 2022

Onderzoek wijst uit: retouren in rekening brengen levert je meer op

Lees deze post
November 25, 2022

Webinar 'Hoe EsQualo omzet behoudt na Black Friday': een verslag

Lees deze post